34 yıl önce tatil yaptıkları çadırla tekrar geldiler

A-

34 yıl önce tatil yaptıkları çadırla tekrar geldiler
REKLAM ALANI

Fransız emekli öğretmenler Nicole ve eşi Pierre Lemoine, birinci kere 1987 yılında arabayla Antalya’nın Demre ilçesine tatile geldi. Araçla getirdikleri çadırı Demre’nin Çayağzı Limanı’na kurarak, 1 ay tatil yapan çift, tatilleri sırasında yat kaptanı Ali Şekerci ile tanıştı. Şekerci, Fransız çifti konutuna davet etti ve birkaç defa konutunda ağırladı. Bundan çok etkilenen Lemoine çifti, 1987 yılından sonra satın aldıkları karavanla 25 kere Demre’ye tatile geldi. Bu yıl ömürlerini sürdürdükleri Fransa’nın Lille kenti yakınlarındaki Genech’te 50’nci evlilik yıl dönümlerini kutlayan çift, kendilerine hediye olarak da 34 yıl evvel tatil yaptıkları çadır ve arabalarıyla yine Demre’ye 1 aylık tatile geldi. 34 yıl evvel Demre’nin Çayağzı Limanı yanındaki kamping alanına çadırlarını kurarak tatil yapmaya başlayan çift, 34 yıl evvelki üzere 1 ay Demre’de çadırda kalacak.

‘KARŞILIKSIZ BİR ŞEY İKRAM ETMEYİ ÖĞRENDİK’

Pierre Lemoine, Türkiye tatilini anlatırken, “1987 yılından bu yana 25 defa Türkiye’ye ve her seferinde Demre’ye bir kampinge geldik. Burası bizim meskenimiz oldu. Birinci kere 1987 yılında Demre’ye geldiğimde dostum Ali Şeker, birinci defa tanıştığımda bizi konutuna davet etti. Ben insanların birine karşılıksız bir şeyler ikram ettiğini Demre’de öğrendim, yaşadım. İnsanların bu kadar konuksever, yardımsever, cana yakın olduğunu Demre’de gördüm. Türkiye ve Demre insanı bize çok şey kattı. Başta paylaşmayı, yardımlaşmayı, karşılıksız bir şey ikram etmeyi öğrendik. Türk beşerinin bu özellikleri bizi buraya bağladı” dedi.

‘TÜRKİYE AVRUPA’NIN EN İNANÇLI ÜLKESİ’

Son 2 yıl pandemi nedeniyle Türkiye’ye gelemediklerini belirten Pierre Lemoine, “50’nci evlilik yıl dönümümüzü konutumuzda çocuklarımızla akraba ve dostlarımızla 26 Haziran’da kutladık lakin kendimize bir ödül olarak, 34 yıl evvel geldiğimiz çadırımızda Demre’de 1 ay geçirmeye karar verdik. Karavanımızı Fransa’da bıraktık. Arabamızla çadırımızı alarak geldik. 34 yıl evvel kurduğumuz tıpkı noktaya kurduk. Bu özel yılımızda burada olmanın memnunluğunu yaşıyoruz. 50’nci evlilik yıl dönümü balayımızı Demre’de yapıyoruz. Türkiye ve Demre sevdamız, Ali Şeker’in bizi meskenine davet etmesiyle başladı. Bu sevda bitmeyecek. Sıhhatimiz el verdiğince her yıl gelmeye devam edeceğiz zira Türkiye nitekim inançlı bir ülke. Çadırımızı açık bırakıyoruz. Telefonum masada kalıyor. Dönüyorum, her şey yerinde duruyor. Avrupa’nın birçok ülkesi bu kadar inançlı değil. İnanın şunu söyleyebilirim; Türkiye Avrupa’nın en inançlı ülkesi. 2018 yılına kadar aralıksız 10 yıl Çayağzı Plajı’nda tatilimiz boyunca her gün paklık yaptık. Artık belediye Çayağzı Plajı’nı pak tutuyor. Artık daha az çöp topluyoruz. Bu mevzuda da memnunuz. Demre Belediye Lideri’ne teşekkür ediyoruz” diye konuştu.

Bir önceki yazımız olan Millet-i Sadıka’dan Büyük İhanete: Ermeni Terörü başlıklı makalemizde Agop Agopyan kim öldürdü, ASALA ve asala'yı kim bitirdi hakkında bilgiler verilmektedir.