Normalleşme ile birlikte karavancıların tercihi Karadeniz oldu

Okuma Süresi: 6 dakika
A+
A-

Olağanlaşma ile birlikte karavancıların tercihi Karadeniz oldu KASTAMONU – Tabiat ile iç içe tatil yaşamak isteyen karavan tatilcilerinin yeni …

Normalleşme ile birlikte karavancıların tercihi Karadeniz oldu
REKLAM ALANI

Olağanlaşma ile birlikte karavancıların tercihi Karadeniz oldu

KASTAMONU – Tabiat ile iç içe tatil yaşamak isteyen karavan tatilcilerinin yeni adresi, deniz, kum, güneş ve kültür turizmini tıpkı anda yapabilme fırsatı sunan Karadeniz Bölgesi oldu. Bu kapsamda pandemiden ötürü olağanlaşmanın başlamasıyla birlikte karavancılar, Kastamonu’ya gelerek tarihi ve kültürel yerlerini geziyor.

Karadeniz Bölgesi, deniz, tabiat ve kültür turizmi açısından güçlü alanları ile karavan tatilcilerinin yeni adresi oldu. Geçtiğimiz yıl Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı’nın Karadeniz Bölgesi’nin tarihi, kültürel ve tabiat hoşluklarını tanıtmak maksadıyla başlatmış olduğu çalışmalar sonucunda karavancıların bu yıl ki uğrak yeri Kastamonu oldu. Korona virüs önlemlerinin gevşetilmesi ve olağanlaşma sürecinin başlamasıyla birlikte karavancılarda Karadeniz cinsine çıktı. Bu kapsamda üç karavancı, Bursa’dan hareket ederek Kastamonu’ya ulaştı. Kastamonu’da birinci olarak Vali Avni Çakır’ı ziyaret eden karavancılar, akabinde kent çeşidi atarak tarihi ve kültürel yerleri ziyaret etti. Kent merkezindeki ziyaretlerinin akabinde karavancılar, Daday’a hareket ederek Yumurtacılar Gölet’inde kamp yaptı. Burada iki gün boyunca kamp yapacak olan karavancılar, akabinde Azdavay, Pınarbaşı ve Cide ilçeleri başta olmak üzere Kastamonu’nun tarihi, kültürel ve doğal hoşluklarını ziyaret ederek gezecekler.

“Karavanla Avrupa’yı da, Türkiye’yi de gezdik”

Karavanla hem Avrupa’yı hem de Türkiye’yi gezdiklerini anlatan Fatma Özden, “22 yıldır birlikteyiz. Bu vakit zarfında bizde daima karavan vardı. Eşim evvelden beri karavan tutkunudur. Bende Başak burcu olduğum için daima ona ayak uydurmaya çalışıyorum. Biz Avrupa’yı da, Türkiye’yi de gezdik. Geçtiğimiz yıl pandemi nedeniyle konutumuzda kaldığımızda eşim şeker hastası olup çıktı. Onun için bu kapatma hiçbirimize yeterli gelmedi. Zira evvel sıhhatimizi düşündük” dedi.

“3-4 yıldır Karadeniz’i gezmek ve görmek istiyorduk”

Karadeniz Bölgesini gezmek için 3-4 yıldır planlarının olduğunu anlatan Fatma Özden, “Ama bir türlü gerçekleştirmek nasip olmadı. Şu anda Kastamonu’ya geldik. Buraya bayıldım. Açıkçası bütün türbeleri gezdik. Kaleye çıktık. Külliyeleri gördük. El sanatları yerini gezdik ve çocuklarımıza, arkadaşlarımıza, yakınlarımıza küçük küçük armağanlar aldık. Pastırmasını ve tereyağını artık söylemiyorum zira kilo yapıyor. Yöresel yemeklerinin hepsinin tadına baktık. Ben, Kastamonu’yu çok sıcak buldum. Ruhumuza ve içimize bir sıcaklık verdi. Gökdelenlerin olmadığı bir yer, her taraf ahşap, mis üzere tarih kokuyor. Havası mükemmel. İnsanları çok aşırı önlemli. 5 yaşındaki çocuktan tutun en yaşlısına kadar hepsi maske takıyor keza bizde gezerken maskemizi eksik etmiyoruz. Aşılandık, aşı kartlarımız var lakin fazla kalabalığa girmek istemiyoruz. Bu seyahat evvel sağlıklı bir biçimde kalabilmek ve tıpkı vakit ülkemizin bu süper hoşluklarını görebilmek için. Ben Romanya doğumluyum. İkili vatandaşım. 5 lisan bilmiyorum. Avrupa’yı rahatlıkla gezebiliyorum. Lakin dönüp dolaşıp buraya geldiğimizde içim bir coşku ile doluyor. Bu ülke çok çok daha hoş gezip gördüğümüz yerlere bakarak” diye konuştu.

“Karavancı arkadaşlarımız kesinlikle Kastamonu’yu görsünler”

Karavancıları kesinlikle Kastamonu’yu görmeye davet eden Fatma Özdem, şöyle konuştu: “Bütün karavancı arkadaşlarımız gelip Kastamonu’yu görsünler. Bu hoş yerler görülmeye bedeldir. Ayrıyeten gittiğimiz yerlerde mürtün mertebe etrafımızı pak tutmaya çalışıyoruz. Karavancı olmak evvel çevreyi sevmek demek, hayvanları sevmek demek, insanları sevmek demek, köylerdeki bütün beşerler o kadar hoş bağ kuruyoruz ki inanılır üzere değil. Hakikaten misafirperverler. Ben bayıldım bu Kastamonu’ya ve seneye bir daha ben buraya bir cins daha yapacağım”

“1985 yılından beri karavanla ülke ülke geziyorum”

36 yıldır karavanla hem Avrupa’yı hem de Türkiye’yi gezdiğini belirten İsmail Özden ise, şunları kaydetti: “Karavancılığa 1985 yılında başladım. Bursa’da karavan imalatı yapan arkadaşım, uygun fiyata çekmek bir karavan vermişti. Fakat ben o karavanı kullanamadım. Ondan sonra bu 5’inci karavanımız. Biraz daha güzelini alalım derken en son dereceyi artık bulduk. Rahatımızı bu karavanda bulduk. Pandemiden ötürü 3 ay boyunca konutumuzda kaldık. Ondan sonra biraz gezintiye çıktık. Yaylaya çıktık. Biz, bir müddettir Karadeniz’i merak ediyorduk. Seviyoruz bu yaylaları zira benim yaşıma nazaran pandemiden ötürü Ege ve Akdeniz Bölgesi çok kalabalık. Buralar sıcak. Oralara herkes tatile gidiyor bizde kalabalık yerlerde olmak istemiyoruz, korkuyoruz. Aşılarımızı olduk lakin tekrar de çekiniyoruz. Onun için Karadeniz’e yaylaları geçmeye çıkalım. Burada hala battaniye ile yatıyorum. Buralar serin oluyor”

Kaynak: İhlas Haber Ajansı / Vedat Yunus İkizoğlu

Bir önceki yazımız olan Siirt'in şal-şepik kumaşı, Beştepe Sarayı'nda sergilenecek başlıklı makalemizde beştepe, İl ve Kursi̇yer hakkında bilgiler verilmektedir.