Kaybolan 2 dağcı için gittiler, 5 kişi bulup döndüler

Okuma Süresi: 4 dakika
A+
A-

Kaybolan 2 dağcı için gittiler, 5 kişi bulup döndüler Ağrı Dağı’na tırmanan kümelerden sis nedeni ile kaybolan 1’i Türk 2 dağcıyı aramaya giden …

Kaybolan 2 dağcı için gittiler, 5 kişi bulup döndüler
REKLAM ALANI

Ağrı Dağı’na tırmanan kümelerden sis nedeni ile kaybolan 1’i Türk 2 dağcıyı aramaya giden NAS-SAR grubu, kayıp 3 yabancı dağcıyı da kurtardı

VAN – Ağrı Dağı’na tırmanan Vadi Tabiat Sporları Kulübü üyeleri, sisten ötürü kaybolan 4’ü yabancı 5 dağcıyı kurtardı.

Mevzuyla ilgili açıklama yapan Vadi Tabiat Sporları Kulübü Lideri Ömer Demez, 22-23 ve 24 Temmuz tarihlerinde Ağrı Dağı’na yapmış oldukları tepe tırmanışı muvaffakiyet bir halde tamamladıklarını söyledi. 22 Temmuz’da Van’da başladığı aktiflikleri tıpkı gün içinde Ağrı Dağı’nın 3200 metre kampına ulaşıldığını tabir eden Demez, “23 Temmuz sabahında saat 09.00’da 4200 metre kampına hareket edildi. 24 Temmuz 02.00’da 4200 kampından tepeye hareket ettik” dedi.

“Zorlu bir yolculuktu”

Yerli ve yabancı hava durumu sitelerinde Ağrı Dağı’nın açık olduğunu söz eden Demez, “Sabaha karşı 02.00’da uyandığımızda 4200 metre kampında çok ağır bir sis bulunuyordu. Bütün takımlar hazırlanmış ve arka arda doruğa tırmanış başlamıştı. Tepeye hakikat yol aldıkça sis yoğunluğunu artırıyordu. Buzul bölgesine ulaştığımızda hava çok soğuk ve sis adeta bir karanlık hal almıştı. Kümelerinin bir arada hareket etme kararı alındı tipi ve sis nedeniyle ‘İp birliği’ dediğimiz ipe bağlanıp tutunarak tepeye çıkmama kararı aldık. O halde tepe hareket ettik. Dorukta tipi rüzgar ve siz şiddetini daha da arttırdı göz gözü görmüyordu çok kısa bir vakit diliminde tepe fotoğrafları çekildikten sonra kümeler yeniden birlikte inişe geçti. Buzul kısmı bitirdiğimizde biraz rahatlamış bulunuyorduk, kramponları çıkarıp artık 4200 metre kampına hareket edecektik ki o anda diğer kümeden 2 dağcının kaybolduğu haberi bize ulaştı. İp birliğine girmeyen 2 dağcının sisten ötürü kümesini kaybetmiş rotadan çıkmışlardı. Haberi alınca ortamızda bir tim oluşturup aramaya gidelim dedik lakin maalesef öbür kümelerden takviye olan olmayınca iş bize düştü. Vadi Tabiat Spor Kulübü bünyesinde kurulan tıpkı vakitte NAS-SAR Arama Kurtarma üyelerimiz ben Ömer Demez, Ferhat Başdinç, Zeki Şahbaz ve Doğubayazıtlı Cuma Saltık ile 4 kişilik bir tim oluşturduk. Kaybolan dağcıları aramak için alana geri gittik. Sis ve tipi şiddetini daha da artırmıştı. Yol güzergahı boyunca ayak izlerini aramaya koyulduk. Iğdır tarafından Kuzey istikamette bulunan buzul çatlaklarında yürüdüklerini fark ettik. Sert rüzgar nedeniyle yer yer ayak izleri kaybolmuştu. Buzul çatlaklarında adeta mekik dokumuşlardı. Tekraren buzul çatlaklarına geri gidip tekrar üst yanlışsız çıkmışlardı. 2.5 saat aramadan sonra 1 dakikalık bir müddet üzere havanın hafif açılma sonucu kaybolan 2 dağcı ile birlikte 3 dağcının daha kaybolduğuna şahit olduk” dedi.

“Bir dakikalık sisin kalması kayıp dağcıların bulunmasına sebep oldu”

Kaynak: İhlas Haber Ajansı / Şükrü Akyüz

Bir önceki yazımız olan Türkiye'nin en yüksek barajının su tutacağı tarih belli oldu başlıklı makalemizde Baraj, Barajı ve Gövde hakkında bilgiler verilmektedir.