Bakan Karaismailoğlu: Bazılarının hayal bile edemeyeceği projeleri milletimizin hizmetine sunuyoruz

13.06.2021
Okuma Süresi: 5 dakika
A+
A-

REKLAM ALANI

Bitlis’te Ahlat-Karahasan-Malazgirt kara yolunun açılışının akabinde Malazgirt Belediye Lideri Cengiz Altın’ı ziyaret eden Karaismailoğlu, çalışmalarıyla ilgili bilgi aldı.

Daha sonra AK Parti Malazgirt İlçe Başkanlığında partililerle bir ortaya gelen Karaismailoğlu, yaptığı konuşmada, Ahlat-Karahasan-Malazgirt kara yolunun güzel olmasını diledi.

AK Parti hükümetleri olarak 19 yıldır kara, hava, demir ve deniz yolları ile irtibat ve haberleşme konusunda ülke standartlarını katbekat üstlere taşıdıklarını tabir eden Karaismailoğlu, “Hükümetlerimiz periyodunda ülkemizin ulaşım ve haberleşme yatırımları için 1 trilyon 96 milyar liranın üzerinde yatırım yaptık. Allah’ın müsaadesiyle yaptığımız ve devam eden projelerimizin toplam sonuncu yatırım ölçüsü ise 1 trilyon 555 milyon liraya ulaşacak.” diye konuştu.

Eski Türkiye’nin yollarının göz önüne getirilmesini isteyen Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

“AK Parti’den evvel yollar nasıldı? Bozuk, tek şeritli, inançsız yolları hatırlayın. Milletimizin konforunu, inançlı seyahatini düşünerek 19 yılda Türkiye’nin yollarını en üst standartlara getirdik. Bilhassa AK Parti hükümetleri periyodunda kara yolu yatırımlarımız aslan hissesini aldı. Ülkemizde 2002’den beri tam 22 bin 98 kilometre bölünmüş yol yaparak bölünmüş yol ağımızı 28 bin 199 kilometreye çıkardık. Otoyol ağımızı 3 bin 523 kilometreye çıkardık. 2023 ve sonrası amaçlarımızla yapılacak 3 bin 726 kilometre ile 8 bin 187 kilometre otoyol ağına ulaşacağız. Demir yollarında da önemli atılımlar gerçekleştirdik.”

AK Parti hükümetleri periyodunda 1213 kilometrelik yüksek süratli tren çizgisi inşa ettiklerini, toplam demir yolu ağını 12 bin 803 kilometreye yükselttiklerini lisana getiren Karaismailoğlu, 2023’e dek yatırımlarla demir yolu oranını yüzde 60’a, demir yolu ağını da 16 bin 675 kilometreye çıkaracaklarını söyledi.

Karaismailoğlu, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Cumhurbaşkanımızın liderliğinde hava yolunu halkın yolu yaptık. 2003 yılında iki merkezle 26 noktaya yapılan iç çizgi uçuşlarımızı bugün yedi merkezden 56 noktaya ulaştırdık. Avrupa’da 2021 yılında gerçekleşen günlük uçuş sayılarını incelediğimizde 1787 uçuşla ülkemizin en ön sırada yer aldığını görüyoruz. Türkiye’nin dünyaya açılan kapısı İstanbul Havalimanı’nı milletimizin hizmetine sunduk. Kovid-19’a karşın İstanbul Havalimanı, bugün Avrupa’nın önde gelen havalimanlarını geçerek uçuş sayılarında liderliğini sürdürmektedir.”

Ülke genelindeki bu artışlardan Muş’un da hak ettiği hissesi aldığına dikkati çeken Karaismailoğlu, “Muş genelinde 2003’te yalnızca 16 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 8 kattan fazla artırarak 150 kilometreye çıkardık. Muş’u bölünmüş yollarla Bitlis ve Bingöl vilayetlerine bağladık. 2003-2020 yıllarında Muş’ta 164 kilometrelik tek yol imalini gerçekleştirdik. Toplam uzunluğu 1680 metreyi bulan 27 köprü yaptık. Bunun yanında 3 bin 721 kilometre asfalt çalışması gerçekleştirdik.” tabirlerini kullandı.

Karaismailoğlu, Muş genelinde devam eden 8 kara yolu projesinin bedelinin 648 milyon lira olduğunu lisana getirerek, şunları kaydetti:

“2003 yılında hizmete giren Muş Sultan Alparslan Havalimanı yıllık 2 milyon yolcu kapasitelidir. Lojistik bir muhteşem güç olmak, memleketin her karış toprağını dünyayla bağlamak, eksiksiz bir ulaşım ve haberleşme altyapısı kurmak için gece gündüz alın teri döküyoruz. Bunları, hizmet aşkıyla yanan AK takımlarla yani sizlerle birlikte omuz omuza yaptık, yapmaya da devam edeceğiz. Milletimizin yıllarca beklediği, adeta yılan öyküsüne dönmüş hizmetleri bir bir hayata geçiriyoruz. Kimilerinin hayal bile edemeyeceği dev projeleri tamamlayıp milletimizin hizmetine sunuyoruz. Bu gurur bizim en büyük kamçımız. Günübirlik kısır tartışmaları ardımızda bırakarak Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde hizmet kervanımıza devam ediyoruz.

Doğu ve Güneydoğu vilayetlerimiz yaptığımız yatırımlar ve hayatın kolaylaşmasıyla birlikte canlanmaya başladı.”

Açılış programına Muş Valisi İlker Gündüzöz, AK Parti Genel Lider Yardımcısı Vedat Demiröz, AK Parti Muş Milletvekili Mehmet Emin Şimşek, Muş Belediye Lideri Feyat Asya da katıldı.

Bir önceki yazımız olan Son dakika haber! İngiltere Başbakanı Johnson 21 Haziran'daki normalleşme sürecini erteleyebilir başlıklı makalemizde COVID-19 ve Johnson hakkında bilgiler verilmektedir.