Avrupa’nın en büyük doğal yaşam merkezi Ormanya tatilcilerin vazgeçilmezi

A-

Avrupa’nın en büyük doğal yaşam merkezi Ormanya tatilcilerin vazgeçilmezi
REKLAM ALANI

Kocaeli’de 2018 yılında faaliyete geçirilen ve üç yılda yaklaşık 20 milyon ziyaretçiyi ağırlayan Ormanya, 2 bin dönüm alan üzerine kurulan, içerisinde hayvanat bahçesi, orman kütüphanesi, yapay gölleri, yürüyüş alanları, çocuk parkları bulunan bir doğal ömür merkezi.

Ziyaretçi sayısını her geçen gün arttıran Ormanya, karavan ve çadır kampı yapan tatilcilerin sık sık ziyaret ettikleri noktalarından biri haline geldi.

Türkiye’nin dört bir yanından ve yurt dışından karavanlarla Ormanya’ya gelen tatilciler, tabiat ile iç içe vakit geçirmenin tadını çıkarıyor. Alanda gezinerek bol oksijeni ciğerlerine çeken tatilcilerden kimi tatilini uzatırken, bazıları ise ziyaretin akabinde yine gelmek için gün sayıyor.

ALAKALI HABER: ORMANYA KAMP ALANI

Aydın’dan doğal hayatın tadını çıkarmak için Ormanya’ya geldiklerini belirten İstek Küçükkatırcı, “Burayı çok seviyoruz. Bizim dördüncü gelişimiz. Burayı tercih etmemizin en esas nedenlerinden birisi emniyetli oluşu. Suyun, elektriğin ve atık su boşaltım yerlerinin oluşu. 22 karavanlık yer var. Çadırla kamp yapan aileler de geliyor. Hayvanat bahçesi ve yürüyüş parkurları var. Yeşillik, kusursuz bir yer. Biz onun için her fırsatta gelmeye çaba ediyoruz” dedi.

“2 GÜNLÜĞÜNE GELDİK, 1 HAFTAYA UZATTIK”

Kamp alanında ve doğal ömür parkı içerisinde imkanların kendilerini cezbettiğini söyleyen Sevda Küçükkatırcı, “Burada 7/24 sıcak su var. Bulaşıklarımızı rahatlıkla yıkıyoruz. Hiç otomobilin içerisini kullanmadan bütün işlerimizi görüyoruz. Ortam çok hoş, çadırlar kuruluyor hafta sonları. Aileler çocuklarıyla geliyorlar. Çocuklar, çocuk parkındaymışçasına oyunlar oynuyorlar, eğleniyorlar en değerlisi bu. Ben isterdim ki torunlarımda burada olsun, onlar da eğlensin. Daima meskenin, beton binanın içindeler maalesef. Keyifliyiz, 2 günlüğüne geldik, 1 haftaya uzattık arkadaşlarımızla” diye konuştu.

Ormanya’nın Milletlerarası Ekoturizm Derneği Ekoturizm Ödülleri’nde “En âlâ Ekolojik Destinasyon” seçilmesini hak ettiğini de lisana getiren Sevda Küçükkatırcı, “Her şeyi ile hak ediyor. Hayvanat bahçesi çocuklara hitap ediyor, büyüklerle birlikte. Yürüyüş kulvarları var. Biz yürüyüşleri çok seviyoruz. İstediğimiz kulvarda istediğimiz kilometre yürüyebilme bahtımız var. İçinde ne istiyorsanız var. Yapay göletleri var, zevkle dolaşıyoruz etrafında” dedi.

“ÇOK BÜYÜK, HOŞ VE İNCE DÜŞÜNÜLMÜŞ BİR YER”

Tekirdağ’dan Ormanya’yı görmeye geldiklerini söz eden İsa Alacalar, “2-3 yıldır kamp merakımız var. Değişik yerleri gezmeyi, görmeyi seviyoruz. Bu sene de burası nasip oldu. Burayı arkadaşlar da tavsiye etmişti araştırdım. Nitekim çok büyük, hoş ve ince düşünülmüş bir yer. Zati mükafatları de varmış. Görelim dedik” diye konuştu.

Bir önceki yazımız olan Emilia Clarke, Marvel dünyasına neden katıldığını açıkladı başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.