ABD’nin İran’a ait Press TV ve Al-Alam internet sitelerine el koyduğu iddia edildi

 ABD’nin İran’a ait Press TV ve Al-Alam internet sitelerine el koyduğu iddia edildi

ABD’nin İran merkezli milletlerarası medya kuruluşları ile Husilerin denetimindeki medya kuruluşunun internet sitelerine el koyarak erişimi durdurduğu tez edildi. ABD’nin maksat aldığı argüman edilen medya kuruluşları ise İran merkezli Press TV ve Al-Alam ile Husilerin denetimindeki Lübnan merkezli televizyon kanalı Al Masirah’ın internet siteleri olduğu belirtildi.

“BİRLEŞİK DEVLETLER HÜKÜMETİ TARAFINDAN ELE GEÇİRİLDİ”

Kelam konusu sitelere ilişkin alan isimlerini ziyaret eden kullanıcılar, “Sanayi ve Güvenlik Ofisi, İhracat İcra Dairesi ve Federal Soruşturma Ofisi tarafından yürütülen bir kolluk aksiyonunun kesimi olarak 18 USC 981, 982 ve 50 USC 1701-1705 uyarınca çıkarılan bir el koyma buyruğu uyarınca Birleşik Devletler Hükümeti tarafından ele geçirildi” uyarısı ile karşılaştı.

İLETİDE FBI VE TİCARET BAKANLIĞI’NIN LOGOLARI YER ALDI

Bildiride, biyolojik, nükleer ve teknolojik kaçakçılık cürümleri nedeni ile sitelere el konulduğu söz edilirken, bildirinin altında ise ABD Federal Soruşturma Ofisi (FBI) ve ABD Ticaret Bakanlığının logoları yer aldı.

ABD’DEN ŞİMDİ AÇIKLAMA YOK

Toplumsal medyada birtakım kullanıcılar ise İngiltere, Avusturalya üzere farklı ülkelerden kelam konusu sitelere erişimin açık olduğunu tez etti. ABD tarafından mevzuya ait şimdi açıklama gelmedi.

PRESS TV, HUSİLERİN KANALI OLARAK BİLİNİYOR

Press TV, İran’ın devlet medya ajansı olan İran İslam Cumhuriyeti Yayıncılığının (IRIB) 2007 Temmuz ayından bu yana milletlerarası olarak İngilizce lisanında hizmet veren medya kuruluşudur. Al-Alam ise, 2003 yılından bu yana Orta Doğu ve Akdeniz bölgesindeki izleyicilere Arapça, Farsça ve İngilizce olarak yayın veriyor. El-Masirah, 2015’ten bu yana Lübnan’ın başşehri Beyrut’ta Yemen’deki Husilerin denetiminde yayın yapan bir televizyon kanalı olarak biliniyor.

ABD, 92 İNTENET SİTESİNİN ALAN İSMİNE EL KOYNUŞTU

ABD Adalet Bakanlığı geçtiğimiz yıl ekim ayında, İran İhtilal Muhafızları Ordusu (IRGC) tarafından global bir dezenformasyon kampanyasında kullanıldığını tez ederek, 92 internet sitesinin alan ismine el koymuştu. Bakanlık, internet sitelerinin hem ABD’nin İran’a yönelik yaptırımlarını hem de Yabancı Ajans Kayıt Yasasını (FARA) ihlal ettiğini sav etmişti.

Kaynak: Anadolu Ajansı / Muhammet Kurşun

Bir önceki yazımız olan Pentagon'dan Türkiye ve Afganistan açıklaması: Verilecek desteğin detayları görüşülüyor başlıklı makalemizde ABD hakkında bilgiler verilmektedir.

Yapılan Yorumlar
Bir Yorum Yapın